۳ آبان ۱۳۸۷، ۱۰:۴۴

16 روستای ماهنشان از بحران کم آبی خارج شدند

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر امور آبفار شهرستان ماهنشان گفت: 16 روستا ی شهرستان ماهنشان از بحران کم آبی خارج شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، اباذر عیسی بگلو شب گذشته در جلسه ستاد خشکسالی شهرستان ماهنشان اظهار داشت:  هزار و 727 خانوار در قالب هفت هزار و 879 نفر که 28 درصد جمعیت روستایی شهرستان ماهنشان را شامل می شود به آب آشامیدنی سالم دست یافته اند .

وی ادامه داد: مجتمع بهستان و قره باطلاق که در قالب این 16 روستا قرار داشت با کف شکنی چاه به ارتفاع سه متر، آبدهی چاه مورد نظر از 2/1 لیتر در ثانیه به 5/4 لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

عیس بگلو عنوان کرد: مشکل کمبود آب شرب در این مجتمع به کلی مرتفع شده است و در حال حاضر از این قنات برای روستاهای مجاور نیز آب رسانی سیار صورت می گیرد .

مدیر امور آبفار شهرستان ماهنشان افزود: در قالب مجتمع بهستان و قره باطلاق 219 خانوار با جمعیت 999 نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند شد.

عیس بگلو یادآور شد: مجتمع چایکند و روستاهای دوزکند، باغچه، قلعه جوق سیاه منصور، آقکند و... که در خشکسالی اخیر از نعمت آب شرب محروم بودند با همت مسئولان امور آبفار شهرستان ماهنشان و با کف شکنی چاه ها و لایروبی قنات و چشمه از بحران کم آبی خارج شده و به آب آشامیدنی سالم دست پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همین خصوص قنات روستای انگوران که آب آشامیدنی روستا را تامین می کرد در اثر خشکسالی اخیر با بحران جدی کم آبی مواجه شده بود.

عیس بگلو بیان داشت: به دلیل مرکزیت روستا و افزایش روز به روز متقاضیان انشعاب و تعداد خانوارهای جدید و پیامدهای اجتماعی ناشی از کمبود آب، امور آبفار شهرستان با تجهیز یک حلقه چاه اهدایی از طرف اهالی روستا اقدام به تامین آب شرب روستا کرد و در حال حاضر مشکل کمبود آب روستا به صورت موقت حل شده است.

وی ادامه داد: برای رفع کامل مشکل آب آشامیدنی روستای انگوران اجرای پروژه آبرسانی جدید از جمله حفر چاه در حال انجام است که امید می رود در آینده نزدیک این پروژه تکمیل شود. 

کد خبر 770419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha